Czym jest insomnia i jakie są sposoby leczenia?

Nie można zaprzeczyć, że sen jest przykładową z istotniejszych funkcji w życiu i jego niedobór może być niebezpieczny. Tymczasem na podstawie doniesień Światowej Organizacji Zdrowia, na bezsenność cierpi od 10 do trzydziestu % ludzi z całego świata. Z tego powodu już nawet wtedy, gdy będą pojawiały łagodniejsze objawy należy zrobić wszystko, żeby nie dopuszczać do rozwoju insomnii.

Warto mieć wiedzę, że bezsenność nie jest tożsama z chwilowymi problemami z zasypianiem. Jest to znaczące zaburzenie kondycji zdrowotnej, podczas jakiego długość snu nie jest wystarczająca bądź też jego wartość nie jest dobra. Powodów powstania insomnii jest parę. Do wiodących wliczają się: duży lub przemijający stres, uniemożliwiający wyciszanie się, sytuacja traumatyczna, niewydolność serca, ataki niemożności złapania oddechu oraz bezdech senny. Do najczęściej pojawiających się negatywnych rezultatów zaburzeń snu wliczamy: osłabienie koncentracji i problemy z pamięcią, zmniejszoną przesłankę do spełnienia standardowych zobowiązań, odczuwanie senności, przemęczenie, obniżoną sprawność na poziomie intelektualnym. Mogą również pojawić się różne schorzenia.

Bardzo istotna pozostaje higiena snu. Będą to nawyki, które zmniejszą ryzyko powstania lub rozwijania bezsenności. Z tego powodu należy w każdej sytuacji kłaść się i budzić o podobnej godzinie. Rozsądnie także będzie unikać drzemki podczas dnia, gdyż sypialnia musi stać się pokojem przeznaczonym jedynie do nocnego wypoczynku. Pod wieczór należy także wystrzegać się od posiłków, które mogłyby okazać się ciężkie do strawienia. Należy unikać picia wyrobów alkoholowych, kofeiny oraz palenia papierosów.

Do łóżka należy iść spać wtedy, gdy rzeczywiście czujemy się śpiący. Warto także stosować techniki relaksacyjne, gdyż umożliwiają rozluźnianie mięśni, minimalizują pułap ogólnego stanu lękowego i napięcie. Można więc iść na masaż albo zacząć medytacje. Korzystna może okazać się w dodatku forma terapii polegająca na wykorzystaniu olejków. Może być także zastosowane leczenie przy użyciu leków, kiedy to pacjentka przyjmuje leki nasenne, na uspokojenie, przeciwdepresyjne albo bazujące na naturalnych składnikach mieszanki ziołowe.
Osoby które zmagają się z insomnią muszą także korzystać z psychoterapii.

Leave a Reply

Your email address will not be published.